Data publikacji :

Fundamenty kultury wizualnej

Karol Szafran



Mnogość i ewolucje obrazów

Abstrakt

Obecnie, w trakcie nieustannie zachodzących przemian technologicznych, kulturowych oraz światopoglądowych, ciągle ewoluuje status obrazu, który w sztuce opartej na technologii cyfrowej przekształca się w inny rodzaj obrazu – „obraz cyberkulturowy”. I to zarówno w bezpośrednim kontakcie, w rzeczywistości przeładowanej wizualnymi atrakcjami, jak i w głębszym humanistycznym dyskursie. W społecznych dyskusjach, prezentujących kolejne spostrzeżenia badawcze na temat obrazowości, możemy dostrzec kwestionowanie istnienia samego obrazu w tradycyjnym jego rozumieniu. Sztuka, korzystająca z nowych technologii jako narzędzi, daje nam aktualnie wiele sugestywnych przykładów procesów budujących świat cyberkultury. Nieustannie zmieniający się technologiczny świat stawia nas co rusz w nowej rzeczywistości. Dynamika tych zmian i doświadczeń, których często nie zauważamy, zmienia także sposób, w jaki tworzymy i patrzymy na dzieła sztuki.

Słowa kluczowe

Artefakt ; Aparat ; Film ; Fotografia ; Grafika ; Interaktywny ; Internet ; Kamera ; Kultura wizualna ; Medium ; Net art ; Obraz ; Obraz cyfrowy ; Obraz cyberkulturowy ; Rewolucja cyfrowa ; Rewolucja elektroniczna ; Rewolucja interaktywna ; Rewolucja obrazu ; Rewolucja przemysłowa ; Rewolucja sieci ; Rewolucja techniczna ; Sieć ; Symulakrum ; Sztuka ; Technologia ; Video art ; Wirtualna rzeczywistość ; World Wide Web ; Interaktywność



Szczegóły

Bibliografia

Statystyki

Autorzy

Wskaźniki altmetryczne


Udostępnij


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.


© 2020 inAW Journal | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności